2024 yılı faaliyet raporu

 

 

BELEDİYE MECLİS BAŞKANLIĞINA

                                                                                           SUDURAĞI

 

 

 

2024 YILI

SUDURAĞI BELEDİYE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU

 

 

            SUNUŞ

 

            5393 Sayılı Belediye Kanununun 56. maddesi ve Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporu Hakkında Yönetmelik gereğince, Harcama Yetkilisi tarafından hazırlanan faaliyet raporları Belediye Meclisine sunulur.

            01/01/2024 – 31/12/2024 Tarihlerini kapsayan Belediye Başkanlığımızın Faaliyet Raporu, Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslara göre hazırlanmıştır.

            Bilgilerinize arz ederim.

 

 

                                                                                                                 Mustafa GÜL

                                                                                                              Belediye Başkanı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            I – GENEL BİLGİLER

           

            A – KURUM MİSYONU:

 

            Belediye hizmetlerinin kaliteli ve kısa zamanda yerine getirilerek, insanlarımızın yaşamlarını kolaylaştırmak ve sağlıklarını korumak, Kasabamızı tarihsel, kültürel, doğal mirasını ve fiziksel varlıklarını korumak ve geliştirmek, Sürdürülebilir planlamalar yaparak ve uygulayarak, sürekli değişen, gelişen, güvenli ve huzurlu bir belde yaratmak için çalışmaktayız.

 

KURUM VİZYONU:

 

            Her şeyin sevgiyle başladığı, ekonomik ve sosyal beklentilerin karşılandığı, bireylerin kendilerini geliştirdikleri, havası, doğası ve temizliği ile yaşamaktan mutlu olacakları Sudurağı Beldesi yaratmaktır.

 

            B – YETKİ, GÖREV VE SORUMLULUKLAR:

 

            Belediye, 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve diğer yasal mevzuat hükümlerine dayanılarak, mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla; tüm görevleri yasalar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.

 

            İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı; coğrafî ve kent bilgi sistemleri, çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik, defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar; konut, kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor; sosyal hizmet ve yardım, nikâh, meslek ve beceri kazandırma; ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi hizmetlerini yapar veya yaptırır.

 

            Okul öncesi eğitim kurumları açabilir; Devlete ait her  derecedeki okul binalarının inşaatı ile bakım ve onarımını yapabilir veya yaptırabilir, her türlü araç, gereç ve malzeme ihtiyaçlarını karşılayabilir; sağlıkla ilgili her türlü tesisi açabilir ve işletebilir; kültür ve tabiat varlıkları ile tarihî dokunun ve kent tarihi bakımından önem taşıyan mekânların ve işlevlerinin korunmasını sağlayabilir; bu amaçla bakım ve onarımını yapabilir, korunması mümkün olmayanları aslına uygun olarak yeniden inşa edebilir. Gerektiğinde, öğrencilere, amatör spor kulüplerine malzeme verir ve gerekli desteği sağlar, her türlü amatör spor karşılaşmaları düzenler, yurt içi ve yurt dışı müsabakalarda üstün başarı gösteren veya derece alan sporculara belediye meclisi kararıyla ödül verebilir. Gıda bankacılığı yapabilir.

 

            Belediye, kanunlarla başka bir kamu kurum ve kuruluşuna verilmeyen mahallî müşterek nitelikteki diğer görev ve hizmetleri de yapar veya yaptırır.

            Hizmetlerin yerine getirilmesinde öncelik sırası, belediyenin malî durumu ve hizmetin ivediliği dikkate alınarak belirlenir.

 

            Belediye hizmetleri, vatandaşlara en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerle sunulur. Hizmet sunumunda özürlü, yaşlı, düşkün ve dar gelirlilerin durumuna uygun yöntemler uygulanır.

            Belediyenin görev, sorumluluk ve yetki alanı belediye sınırlarını kapsar.

 

            Belediye meclisinin kararı ile mücavir alanlara da belediye hizmetleri götürülebilir.

 

            C – İDAREYE İLİŞKİN BİLGİLER:

 

 

1)            Fiziksel Yapı:

 

            Belediye Meclisi, Belediye Encümeni, Belediye Başkanı, Müdürlükler.

 

2)      Örgüt Yapısı:

 

            Yazı İşleri Müdürlüğü, Mali Hizmetler Müdürlüğü, Fen Memurluğu, Zabıta Memurluğu, Tahakkuk – Tahsilat ve Emlak Servisi, Park, Bahçe, Temizlik ve İtfaiye Hizmetleridir.

 

3)      Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar:

 

            5393 Sayılı Belediye Kanunu, Belediye Meclisi Çalışma Usulü Yönetmeliği, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim Kanunu ve Yönetmeliği, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 Sayılı İş Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu, Evlendirme Yönetmeliği, 3194 sayılı İmar Kanunu ve Yönetmelikleri ile belediyemizi ilgilendiren diğer mevzuatlar, İnternet, Bilgisayar ve Olgu Belediye Yazılım Programıdır.

 

4)      İnsan Kaynakları:

 

            Belediyemizde 20 adet Memur Kadrosu olup, bu kadroların 8 adedi dolu ve 12 adedi boş durumdadır. Belediyemizde 10 adet işçi kadrosu mevcut olup bu kadroların 1 adedi dolu 9 adedi boş durumdadır. Ayrıca 1 adet kısmi zamanlı sözleşmeli avukat ve Belediyemize bağlı şirket bünyesinde de 13 adet işçi çalışmaktadır.

 

5) Bina, Lojman, Sosyal Ve Yardımcı Tesisler Durumu:

 

Belediyemize ait 1 adet üç katlı Belediye hizmet binası, 1 adet iki katlı belediye Hizmet binası, 1 adet iki katlı otel ve lokal binası, 24 adet işyeri, 4 Adet Lojman, 4 adet 1+1 apart daire,1 adet Kültür Evi binası bulunmaktadır.

 

6)  Araç, Makine ve Teçhizat Durumu:

 

Belediyemize ait 3 adet hizmet aracı,1 adet çift kabin kamyonet, 3 adet otobüs,  4 adet kamyon, 2 adet itfaiye aracı, 3 adet kazıcı yükleyici, 1 adet yükleyici, 1 adet greyder, 1 adet yol silindiri, 1 adet yama silindiri, 3 adet çöp toplama aracı, 1 adet vidanjör, 1 adet arasöz, 1 adet yol süpürge aracı, 1 adet cenaze nakil aracı, 1 adet taziye aracı, 1 adet cenaze yıkama ve morg aracı, 1 adet motosiklet, 1 adet açık hava ilaçlama makinesi, 2 adet traktör ve bağlı ekipmanları bulunmaktadır.

 

 

 

 

 

 

 

 

            7) Sunulan Hizmetler:

           

            YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYET RAPORU:

 

            Belediyemiz Yazı İşlerinin 01 Ocak 2024 ile 31 Aralık 2024 tarihleri arasını kapsayan icraat raporu maddeler halinde aşağıya çıkartılmıştır.

            Meclis Hizmetleri: 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun Belediye Meclisine yüklediği sorumlulukları yerine getirilmesinde koordinasyon görevi yapar. Başkanlıkça yapılan çağrılar doğrultusunda meclisin olağan toplantılarının yapılmasını sağlar ve Meclis Zabıtlarını tutar. Meclis Kararlarını ve Karar Özetlerini yazar, imza işlemlerini tamamlattıktan sonra kanunların gerektirdiği işlemler yapılarak birer nüshasını arşivler, diğer nüshasını da gereği için ilgili birimlere gönderir.

            Belediye Meclisimiz 01.01.2024 – 31.12.2024 tarihleri arasında 11 olağan toplantı yapmış ve 01 numaradan 84 numaraya kadar  meclis kararı alınmıştır.

 

            Encümen Hizmetleri : 5393 Sayılı Belediye Kanununun 33. ve 34. maddelerini kapsayan hükümleri gereğince teşekkül etmiş olan Belediye Encümeninin, Belediye Başkanı tarafından havale olunan konuları görüşüp karara bağlanmak üzere toplanmasını sağlar. Encümene havale olunan evraklar gündeme alınarak, görüşülür ve kararlarını yazar. Alınan kararların imza işlemlerini tamamlattıktan sonra kanunların gerektirdiği işlemler yapılarak birer nüshasını arşivler, diğer nüshasını da gereği için ilgili birimlere gönderir.

            Belediye Encümenimiz 01.01.2024 – 31.12.2024 tarihleri 01 numaradan 108  numaraya kadar Encümen  kararı alınmıştır.

 

            Evrak Kayıt İşlemleri : Belediyemizin gelen evrak işlemleri konularına göre ayrımı ve kaydı yapılarak ilgili birimlere zimmetli olarak havale edilir, aynı şekilde giden evraklarında kaydı yapılarak gerekli yerlere gönderilmesi sağlanır.

           

            Personel İş ve İşlemleri : Belediyemizde çalışmakta olan 8 adet Memur personelimiz ile 1 adet  İşçi personelimizin tüm özlük haklarının takibi sağlıklı bir şekilde yapılarak gerekli işlemleri takip edilmiştir.

1 adet memur nakli  ve 1 adet işçi personelin kendi isteği ile  emeklilik işlemleri tamamlanmıştır.

 

            Evlendirme İşlemleri : Belediyemize evlenmek üzere müracaat eden çiftlerin Evlenme Beyannamesi, Evlenme Ehliyet Belgesi, Evlenme Sağlık Raporu doldurulur. Nüfus Müdürlüğünce gönderilen Aile Kayıt Örneği ile Sağlık Ocağı tarafından Sağlık Raporları incelenir ve evlenme müracaatında bulunan kişilerin evlenmesinde engel bulunmaz ise belediyemiz Nikah Memuru olarak görevli Mustafa YILMAZ tarafından çiftlerin nikah akdi belediyemizde veya düğün salonunda yapılır ve kendilerine Uluslar arası Evlenme Cüzdanları verilir. Nikah akdinden sonra (10) gün içerisinde Mernis Evlendirme Formu ile Karaman Nüfus Müdürlüğüne evlenme bildirilerek, ilgililerin aile kütüklerine tescil edilmesi sağlanır.

            01.01.2024 – 31.12.2024 tarihleri arasında Belediyemiz Evlendirme İşlerine evlenmek üzere 21 çift müracaat etmiş olup, bunların tamamının Evlenme Akdi yapılarak evlenen çiftlerin tamamına Uluslar arası Aile Cüzdanı tanzim ve tasdik edilerek verilmiştir.

 

 

 

 

 

 

MUHASEBE MEMURLUĞU  FAALİYET RAPORU :

 

  • Faaliyet dönemini kapsayan 01 Ocak 2024 ile 31 Aralık 2024 tarihleri arasında Belediyemizin hesapları Kamu hesapları bilgi sistemine 3 Aylık dönemler halinde   mizanlar yasal süresi içinde tanzim edilerek mal müdürlüğüne bildirilmiştir.
  • 2023 Yılına ait Belediye Kesin Hesap ve Sayman Yönetim Dönemi Hesabı ve ekleri yasal süresi içinde tanzim edilerek yetkili kurullarca karara bağlandıktan sonra T.C. Sayıştay Başkanlığına gönderilmiştir.
  • Belediyemizin Tahmini 2024 Yılı Gelir bütçesi 38.000.000,00-TL  olarak hazırlanmıştır. 2024 Gerçekleşen tahsilat 34.491.138,35TL olmuştur. Tahmini bütçede gerçekleştirme % 90,76’dir.
  • 2024 Mali Yılı içinde ödeneği yetersiz kalemlere 11.805.477,06-TL ödenek aktarımı yapılmıştır.

·                   2024 Yılı gelir ve gider Bütçesi 38.000.000,00TL olarak hazırlanıp yetkili makamlarca tasdik edildikten sonra 2024 yılı başından itibaren uygulamaya konulmuştur.

·                   Dönem içinde tahsilat servisince 4785 adet tahsilat makbuzu kesilmiş olup karşılığında 9.043.167,18 TL  tahsil edilmiştir.

·                   Belediyemiz Muhasebe servisinde 283 adet gelen evrak 3324 adet verile emri ve muhasebe fişi ile işlem yapılmıştır.

                                     

FEN MEMURLUĞU FAALİYET RAPORU:

 

            Belediyemiz Fen İşlerinin 01 Ocak 2024 ile 31 Aralık 2024 tarihleri arasını kapsayan icraat raporu maddeler halinde aşağıya çıkartılmıştır.

 

·         Belediyemiz sınırlarında 16 adet inşaat ruhsatı ve 12 adet yapı kullanma izin belgesi verilmiştir.

·         Belediyemiz imar sahasında bulunan 22 adet parselin ifraz, ihdas, tevhit ve yola terk işlemi yapılmıştır.

·          3 adet 3194 sayılı İmar Kanununun 18. Madde uygulaması yapılmıştır.

·         Belediyemiz imar sahasında 47 adet imar durumu verilmiştir.

·         Belediyemiz hizmet araçlarının akü, lastik, onarım ve periyodik bakımları ile akaryakıt alımı işleri yaptırılmıştır.

·         Cadde, sokak, mezarlık temizliği ve bakımları yapılmıştır.

·         Beldemizdeki doğal gaz  inşaatı esnasında bozulan cadde ve sokaklarda  zeminlerin onarımı yapılmıştır.

·         Tarımsal faaliyetlere devam edilmiş ekim, budama ve sulama işlemleri yapılmıştır.

·         Tarımsal Faaliyetlerden;

41520 kg. dane mısır elde edilmiş, İhale ile satışı yapılarak 357.072,00 tl. gelir elde edilmiştir.

15620 kg. Iskarta elma elde edilmiş, İhale ile satışı yapılarak 82.950,00 tl. gelir elde edilmiştir.

      80.800 Kg. Buğday elde edilmiş, İhale ile satışı yapılarak 738.860,84,00 tl. gelir elde edilmiştir.

     13260 Kg. Arpa elde edilmiş, İhale ile satışı yapılarak 94.920,20 tl. gelir elde edilmiştir.

Tarımsal faaliyetlerden toplam  1.273.803,04 tl. gelir elde edilmiştir.

·         Elma bahçesinin çapalama ilaçlama sulama ağaç genel bakım işlemleri yapılmıştır.

·         Park ve ağaçlandırma sahalarının çim biçme ve ağaç bakımları yapılmıştır.

·         Bahçelievler, Cumhuriyet ve Ketenci Mahallelerinde   stabilize   olan cadde ve sokak kumlama işi yapılmış ve devam etmektedir.

·         Sulama Kooperatifi sahasında   bulunan arazi yollarının bakımı yapılmıştır.

·         1000 m2 lik 8 cm begonit parke taşı  ve 1325 m2 lik 6 cm begonit parke taşı  alımı yapılmıştır, 50x20x10  edatında 4250 adet  bordür, 50x20x18 ebadında   1900 adet  bordür ve 750 ton 0.5 elek aralığında kum alımı yapılmıştır.

·         1 adet içme suyu kutusu, 1 adet sulama kuyusu açtırılmış

·          Adet içme suyu kuyusunun ruhsatı revize edilmiştir.

·         Eski belediye binasının 3 katı tadilat yapılarak kiraya verilmiştir.

·         Eski belediye bağımsız bölümleri ve konferans salonunun doğalgaz tesisatı yaptırılmıştır.

·         2 adet park oyun grubu alınmıştır.

·         Dikilitaş bölgesinde ışıklandırma ve iyileştirmeler yapılmıştır.

 

 ZABITA MEMURLUĞU FALİYET RAPORU                         

 

          Belediye Zabıta Memurluğunun 01/01/2024 ile 31/12/2024 tarihleri arasında yapılmış olan çalışmalar aşağıya çıkarılmıştır.

 

·         Yönetmeliklere uygun olarak 3 Adet işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı verilmiştir.

·          Beldemizde bulunan iş yerlerinin zamanlı ve zamansızın yapılan kontrollerde sıhhi yönden kontrolleri yapılmıştır.

·         Beldemizde güvenlik ve kontrolü artırmak amacıyla giriş-çıkış ve kritik noktalarına takılmış olan güvenlik kameralarına düzenlemeler yapılarak beldenin güvenliği artırılmış olup meydana gelen hırsızlık olaylarının aydınlatılmasında kolluk kuvvetlerine büyük oranda katkı sağlanmıştır

·          4207 Sayılı Tütün ve Alkol Ürünlerinin Satışı ve Sunumuna dair yönetmelik gereğince beldemiz genelinde bulunan tüm işyerlerine bu kanunla ilgili gerekli bilgi ve uyarılar yapılmıştır.

·          Salı günleri beldemizde kurulan semt pazarında gerekli düzen, temizlik, mesafe ayarı, tartı aletlerinin kontrolü ve işgaliyelerin toplanması aksatılmadan yapılmıştır.

·          Temizlik ve çöp toplama hizmetleri düzenli bir şekilde yapılmış olup ayrıca Belediyemize ait olan süpürge makinesi ile belirli zamanlarda cadde ve sokaklar Süpürülerek temizlenmiş ayrıca deforme olan çöp konteynırları yenisi ile değiştirilmiştir.

·         Sinek ve haşerelerle mücadele kapsamında belde sokakları ve çöp konteynırlarına düzenli olarak ilaçlama faaliyeti yaptırılmıştır

·         Belde içerisindeki belli aralıklarla ve ihbar üzerine sahipsiz ve başıboş köpekler toplanarak Karaman Belediyesi hayvan barınağına teslim edilmiştir.

·          Dönemler halinde su sayaçları kontrol edilerek kaçakların önlenmesi için mücadele ve telkinler yapılmıştır.

·         40 adet 10 yıllık kullanım süresini dolduran su sayaçları sökülerek yeni su sayaçları ile değişimi yapılmıştır.

·         Belirli zaman ve sürelerde belediyemiz sesli yayın cihazları bakım ve onarımı yapılmıştır 2 noktaya hoparlör ilavesi yapılmıştır.

·          Beldemizde sürekli rahatsızlık veren dilenciler toplanarak belde sınırları dışına çıkarılmış tekrar gelmemeleri konusunda uyarılmıştır.

·         Belde içerisinde ses sistemi kullanarak rahatsızlık veren hurdacı satıcı vb. kişiler men edilerek uyarılmıştır.

·         Gezici olarak satış yapan esnafların rastgele (cami önü, kaldırım, yol kenarı gibi.) tezgâh açmalarının önüne geçilerek beldede sadece tek noktada belirlediğimiz alan dahilinde satış yapılması sağlanmıştır.

·         Fen memurluğu ile yapılan kontrollerde yapı denetimine ve imar kanununa aykırılık tespit edilen binalara gerekli yaptırımlar uygulanarak aykırılıklar giderilmiştir.

·         Nakliye ve taşımacılık esnasında etrafı kirletenler ile yüklü araçlar ile kaldırım ve bordur taşlarına zarar veren 2 şahıs hakkında gerekli idari yaptırım yapılmıştır.

·         Belde içerisinde inşaat ve tadilat için yol ve kaldırımları işgal eden vatandaşlar men edilerek işgaller sonlandırılmıştır.

·         Mesken ve arsalardan yol ve kaldırımlara taşarak görüş ve geçişi engelleyen ağaç dalları mülk sahiplerine temizletilmiştir.

·         İl Sağlık Kurulu karaları ve Belediye Emir ve Yasakları Uygulama Yönetmeliği kapsamında çevre sağlığını tehdit eden evsel atıkların ve hayvan barınaklarından çıkan gübrelerin açıkta depolanmasına müsaade edilmemiştir.

·         Belde içinde sahipsiz, başıboş, hasta ve tehlike arz eden sokak hayvanları tespit edilerek 20 adet köpek Karaman hayvan barınağına teslim edilmiştir.

·          LPG (Tüp-gaz) perakende satış yerleri il denetim komisyonu ile koordineli şekilde zamanlı ve zamansız yapılan denetlemelerle gerekli kontroller yapılmıştır.

·          5510 Sayılı kanunun 8. Maddesinin 7. Fıkrasının uygulanması ve kayıt dışı istihdamla mücadele kapsamında SGK ile koordine edilerek gerekli bilgi akışı sağlanmıştır.

·          Düğün, eğlence ve meskûn mahallerde havaya ateş açılmasının önlenmesi amacıyla düğün ve eğlence sahiplerine gerekli görsel afişlerin verilerek astırılması sağlanmış kolluk kuvvetleriyle koordine edilerek düğün sahibinden gerekli taahhüdün alınması sağlanmıştır.

·         Beldemize çalıştırılmak üzere getirilen/gelen mevsimlik tarım işçileri Tarım İl Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü ve Jandarma ile koordine edilerek sadece kendilerine tahsis edilen alanlarda ikametleri sağlanmış, sağlık kontrolleri yaptırılmış, altyapı ihtiyaçları Valilik ve Belediyemizce karşılanmıştır.

·         Belediyemiz Zabıta birimi olarak Kolluk Kuvvetleri, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Tarım Müdürlüğü, Medaş İşletme Müdürlüğü ile birlikte sürekli bir şekilde istişare yapılarak Halkın sağlığı, güveni ve huzuru konusunda birlikte çalışma yapılmıştır.

·         Ülke genelinde uygulamaya konulan ‘Önce Yaya’ ışıksız yaya geçitlerinde yayaların geçiş üstünlüğü kampanyası kapsamında Belde içerisinde belirlenen noktalara yaya geçidi işaretlemesi yapılmış, daha önce yapılan yaya geçidi ve görsellerin bakımı yapılmıştır.

·         Resmî tatillerde, Dini ve Milli Bayramlarımızda belediyemizce yerine getirilmesi gerekli hizmetler takip edilmiştir

 

II – AMAÇ VE HEDEFLER

            A – İdarenin Amaç ve Hedefleri:

            Vatandaş ayrımı yapılmaksızın eşitlik gözeterek, ektin ve hızlı kamu hizmeti sunumu geliştirmek. Sunulan Kamu hizmetlerinin kalitesini arttırmak, vatandaş ve çalışan memnuniyetini ölçüp, gerekli tedbirleri almak amacı güdülmektedir.

            Birimler bünyesinde gerçekleştirilen Kamu hizmetlerini verimli, etkili ve en kısa zamanda sunmak, Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde verimliliği arttırıcı ve kontrolü sağlayıcı programları düzenlemek veya personelin kamu hizmeti sunumu esnasında karşılaştığı sorunlara yönelik düzenlenmiş çeşitli eğitim programlarına katılımını sağlamaktır.

            Mevzuat ve yönetmelikleri düzenli bir şekilde takip etmek, gerçekleşen değişiklikleri var olan sisteme uyarlamak için gerekli çalışmaları yapmak.

            Personelimizin her türlü sosyal haklarını (maaş, ikramiye, izin, sigorta, sağlık vb) zamanında takip ederek yapılmasını sağlamak.

            Belediyemiz bütçesi imkanları dahilinde araç, gereç ve ekipman alımları ile yatırımlarını öncelik, amaç ve hedefler doğrultusunda belirlenmesini sağlamak.

 

            B – Temel Politikalar ve Öncelikler:

            Temel Politikalar

  • Sorumluluk ve Güven,
  • Ekip Ruhu,
  • Şeffaflık,
  • Hesap Verebilirlik,
  • Disiplin,
  • Hoşgörü ve anlayış,
  • Yaratıcılık,
  • Etik davranış ilke ve değerlerine bağlı olmaktır.

 

            Öncelikler

  • Norm kadro standardı ve Yönetmeliğine uygun olarak personelde yapılandırmayı sağlamak.
  • Yatırım programlarını bir an önce başlatıp, tamamlanmasını sağlamak.

 

III– FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİLER VE DEĞERLENDİRMELER

            MALİ BİLGİLER

            Bütçe Uygulama Sonuçları:

A-) Gelir Bütçesi: 2024 Yılı Belediye Gelir Bütçesi Belediye Meclisince 38.000.000,00 TL olarak kabul edilmiştir. 2024 yılı içerisinde   34.837.055,49-TL tahakkuk ettirilmiş;2023 yılından devreden 743.305,01-TL tahakkuk ile toplam 35.580.360,70-TL tahakkuk oluşmuştur.2024 yılı içerisinde 34.491.138,35- TL net tahsil edilmiştir. 2025 yılına 1.083.321,35- TL ¨ tahakkuk devir etmiştir. 

Bütçe Tahsilatı Gerçekleşme oranı % 90,76 dır.

GELİRLER      TAHAKKUK        TAHSİLAT        RET ve İADE   NET TAHSİLAT

Vergi gelirleri        :   5.778.257,46      5.469.451,23             433,95                     5.469.017,28

Teşebbüs ve

Mülkiyet Geliri     :  7.535.631,39        6.761.116,27         5.052,64                       6.756.063,63

Bağış ve Yard.     :   1.040.303,20        1.040.303,20                                         1.040.303,20                                                                   

Diğer Gelirler        : 20.955.369,68      20.955.369,68          414,41                  20.954.955,27

Sermaye Geliri     :      270.798,97            270.798,97                                           270.955,27

 

2024Yılı Toplam: 35.580.360,70-TL 34.497.039,35-TL 5.901,00-TL      34.491.138,35TL

B-) Gider Bütçesi

2024 Mali Yılı Belediye Gider Bütçesi Belediye Meclisince 38.000.000,00TL olarak kabul edilmiştir. Toplam 36.313.556,69 TL harcanmış olup Bütçe gerçekleşme oranı % 95.56’dır.

GİDERLER             

Personel Giderleri                              :   7.832.963,80-TL

Sosyal Güv.Kur. Dev.Pirimi              :      861.956,58-TL

            Mal ve Hizmet Alım Gideri              : 22.480.392,31-TL

            Faiz Giderleri                                     :      390.145,28-TL

            Cari Transferler                                 :      575.277,99-TL

Sermaye Gideri                                  :   4.172.820,73-TL

Sermaye Transferleri                         :       

            2024 Yılı Toplam Gider                   :  36.313.556,69 TL  

 

IV – KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN

                  DEĞERLENDİRİLMESİ

 

            A – ÜSTÜNLÜKLERİMİZ

·         Alt Üst ilişkilerinin her zaman sevgi ve hoşgörü temelinde olması.

·         Çalışanlarımızda ekip ruhunun gelişmiş olması.

·         Görev dağılımında yetki ve sorumlulukların belirli olması.

·         Çalışanlarımızın mesleki bilgisi yeterli olması.

·         Birimler arasında koordineli çalışabilme yeteneğinin olması.

·         Personelin hoşgörülü olması.

 

B – EKSİKLİKLERİMİZ

·         Yasal engeller,

·         Bütçe imkansızlıkları

 

Meclisin Sayın üyeleri,

 

            Belediyemizin 01.01.2024 – 31.12.2024 dönemine ait yapmış olduğu işlere ait işbu faaliyet raporumu yukarıda maddeler halinde Meclisimize sunulmuştur.

            Meclisimizin kabul ve tasvip göreceği temennisi ile 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 56. maddesi hükümleri gereği faaliyet raporumu arz ederim.

                                                                                                                     

04/04/2025

 

 

 

                                                                                                                 Mustafa GÜL

                                                                                                              Belediye Başkanı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI

 

Üst Yönetici olarak yetkim dahilinde;

Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim. Bu raporda açıklanan faaliyetler için bütçe tahsis edilmiş, kaynakların planlanmış amaçlar doğrultusunda ve iyi mali yönetim ilkelerine uygun olarak kullanıldığını ve iç kontrol sisteminin işlemlerin yasallık ve düzenliliğine ilişkin yeterli güvenceyi sağladığını bildiririm.

Bu güvence, üst yönetici olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, iç kontroller, iç denetçi raporları ile Sayıştay raporları bilgim dahilindeki hususlara dayanmaktadır.

Burada raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim.   04/04/2025

 

                                                                                                                    Mustafa GÜL

                                                                                                                Belediye Başkanı

                                                                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MALİ HİZMETLER BİRİM YÖNETİCİSİNİN BEYANI

  Mali Hizmetler birim yöneticisi olarak yetkim dahilinde;

Bu idarede, faaliyetlerin mali yönetim ve kontrol mevzuatı ile diğer mevzuata uygun olarak yürütüldüğünü, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını temin etmek üzere iç kontrol süreçlerinin işletildiğini, izlendiğini ve gerekli tedbirlerin alınması için düşünce ve önerilerimin zamanında üst yöneticiye raporlandığını beyan ederim.

İdaremizin 2024 yılı Faaliyet Raporunun “III Mali Bilgiler A ve B” bölümünde yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu teyit ederim.  04/04/2025

 

           Mustafa TUNA

  Mali Hizmetler Müdürü